Cercetare privind achiziția produselor specifice economiei circulare  de către consumatorii din România

Perioada de implementare: 06.10.2020-06.10.2024

Număr GA: GI2021-05

Tipul proiectului: Cercetare

Scopul proiectului: Proiectul își propune să identifice comportamentul consumatorilor din România față de produsele specifice economiei circulare și barierele și/sau stimulentele pentru achiziția acestora.

Descriere proiectului: Acest studiu se concentrează pe comportamentul de cumpărare al consumatorilor din România în contextul produselor aliniate principiilor economiei circulare. Prin intermediul unor metode de cercetare adecvate, studiul își propune să descopere nivelul de conștientizare, percepția și predispoziția consumatorilor români față de produsele sustenabile și reciclabile.

Obiective:

Analiză Demografică: Identificarea grupurilor demografice (vârstă, sex, venit, educație etc.) care sunt mai predispuse să achiziționeze produse sustenabile și aliniate principiilor economiei circulare.

Percepție și Conștientizare: Evaluarea nivelului de cunoaștere și înțelegere a consumatorilor cu privire la beneficiile și importanța produselor specifice economiei circulare.

Factori Motivaționali: Descoperirea principalelor motive pentru care consumatorii aleg sau evită produsele sustenabile: preț, calitate, impact asupra mediului, recomandări, branding etc.

Bariere în Achiziție: Identificarea obstacolelor care împiedică consumatorii să achiziționeze produse aliniate principiilor economiei circulare.

Recomandări pentru Comercianți: Formularea de sugestii pentru producători și distribuitori pe baza rezultatelor, pentru a încuraja adoptarea și achiziția produselor specifice economiei circulare.

Obiective:

  • Analiză Demografică: Identificarea grupurilor demografice (vârstă, sex, venit, educație etc.) care sunt mai predispuse să achiziționeze produse sustenabile și aliniate principiilor economiei circulare.
  • Percepție și Conștientizare: Evaluarea nivelului de cunoaștere și înțelegere a consumatorilor cu privire la beneficiile și importanța produselor specifice economiei circulare.
  • Factori Motivaționali: Descoperirea principalelor motive pentru care consumatorii aleg sau evită produsele sustenabile: preț, calitate, impact asupra mediului, recomandări, branding etc.
  • Bariere în Achiziție: Identificarea obstacolelor care împiedică consumatorii să achiziționeze produse aliniate principiilor economiei circulare.
  • Recomandări pentru Comercianți: Formularea de sugestii pentru producători și distribuitori pe baza rezultatelor, pentru a încuraja adoptarea și achiziția produselor specifice economiei circulare.
  • Strategii de Educație: Propunerea unor campanii sau inițiative de educare a consumatorilor privind avantajele și beneficiile achiziționării produselor sustenabile.

Echipă:

Departamente sau Laboratoare:

Leave a Comment

Scroll to Top